HURRA! Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert! Nå har vi det synlige beviset på at vi tar vår del av ansvaret og gjør konkrete tiltak for klima og miljø. VikarKompaniet har vært Miljøfyrtårn siden 2015 og sertifiseringen gjelder for 3 år av gangen. #GrønnOmstilling here we come!
Kjære nettverk,
Velkommen til augustutgaven av Vikarkompaniets nyhetsbrev! Vi håper dere alle har hatt en produktiv sommer så langt. August bringer med seg både spenning og muligheter, og vi er glade for å dele de siste oppdateringene og nyhetene med dere.
I løpet av sommeren har Vikarkompaniet hatt over 400 medarbeidere utleid, primært innen lager, logistikk og terminalvirksomhet. Vi har opplevd en enorm etterspørsel fra våre kunder, spesielt innen byggebransjen, noe som har vært svært givende å følge med på.
I år feirer vi vårt 10-årsjubileum, og vi jobber målrettet med våre verdier BIKE: Bærekraft, Integritet, Kvalitet og Engasjement. En viktig del av vår jubileumsfeiring er å styrke vårt engasjement innen samfunnsansvar og sosial bærekraft. Vi ser nå etter muligheter til å bidra med frivillighetsarbeid og veldedige initiativer. Har du tips eller forslag til organisasjoner eller prosjekter hvor vi kan være til hjelp? Vi er åpne for alle gode ideer og ser frem til å kunne gjøre en positiv forskjell sammen med dere.
Vi har allerede hatt noen spennende møter, og vi gleder oss til å bidra mer i tiden som kommer. Takk for at dere er en del av Vikarkompaniets nettverk!
Stay tuned for ett år med feiring!
Vi ønsker å takke våre lojale kunder, dyktige medarbeidere og alle som har vært en del av vår reise så langt.
Jubileumsåret vil være fylt med spennende arrangementer, kampanjer og overraskelser for å feire denne betydningsfulle milepælen. Vi ser frem til å dele øyeblikkene med dere!
Vi er stolte over å ha mottatt omdømmemerke med en totalrating A3 fra Kredittreform AS. Diplomet beviser VikarKompaniet sin troverdighet og anerkjennelse på måten vi har forvaltet verdiene i inneværende år.
1. april 2023 innførte regjeringen nye regler for innleie fra bemanningsselskap. Det meste fungerer som før, men din bedrift kan ikke lenger leie inn ved midlertidig behov med mindre dere har en tariffavtale med innstillingsrett (mer enn 10000 medlemmer) og har inngått avtale med tillitsvalgte om innleie ved midlertidig behov. Ved sykdom, ferie, permisjon og annet fravær vil det fortsatt være mulig å leie inn som før.
Hvis din bedrift er rammet av de nye reglene, kan vi i VikarKompaniet nå tilby rekrutteringspakker. Du som kunde ansetter midlertidig, men vi styrer hele ansettelsesprosessen. Vi bistår blant annet med annonsering, personalbase, Intervjuer, CV-salg, bakgrunnssjekk og presentasjon av kandidater. Hvor mange ledd det er behov for bestemmer du. Ta kontakt med oss for et skreddersydd tilbud som passer deg!
VikarKompaniet ble nylig kåret til gasellebedrift for 2022 av Dagens Næringsliv. Vi er utrolig stolte over hva vi har fått til sammen med våre medarbeider og kunder så langt, og håper på et like vellykket 2023!
Vi har uttalt oss i ØB om de nye reglene for bemanningsbransjen. "Er det noe bedriftene trenger nå, er det fleksibilitet. Forbudet mot innleie av midlertidig arbeidskraft fører til det motsatte", sier Heidi Vobes, daglig leder hos VikarKompaniet. Les saken her: https://www.oblad.no/kraftig-innstramming-for-bemanningsbransjen-jeg-syns-det-er-trist/s/5-68-1308695.
Frelsesarmeen sørger for at flere familier får hjelp til jul og i tiden som kommer. De sørger også for at ensomme eldre og rusavhengige får hjelp med mat og klær, omsorg og felleskap.I år er behovet større en noen gang❤️
Europris Logistikksenter og VikarKompaniet AS har inngått en avtale av innleie- og vikartjenester de to neste årene på Logistikksenteret til Europris i Moss.Logistikksenteret er på 62 000 kvm og sto ferdig i 2019. I 2023 utvides logistikksenteret med 21 000 kvm.Europris har i høst gjennomført en tenderprosess på vår avtale av innleie- og vikartjenester kan Thomas Fosstveit, Direktør Logistikksenter Europris fortelle. Mange byråer var interesserte i å delta i denne prosessen, slik at vi hadde et godt utgangspunkt for å komme frem til en god avtale. Europris plukket ut tre byråer som kom inn og presenterte sine løsninger for oss. Etter denne runden, så valgte vi å signere avtale med VikarKompaniet. Beslutningen vår er basert på mange kriterier, der Vikarkompaniet i sum, kom best ut.Vi har stor tro på et godt og forutsigbart samarbeid de neste to årene. Som en av de største arbeidsgiverne i Moss betyr denne avtalen ekstra mye for oss sier Daglig leder Heidi Kristiansen Vobes i VikarKompaniet AS. Vi vet Europris tar godt vare på sine ansatte og innleide medarbeidere og Europris sin satsning på bærekraft og klimavennlig politikk er også viktig for oss som Miljøfyrtårn. Vi gleder oss til samarbeidet og takker Thomas Fosstveit for tilliten.VikarKompaniets Østfold kontor holder til i Varnaveien 27 i Moss og er stor leverandør av bemanningsløsninger innen transport og logistikk i området.På bilde fra venstre: Frode Holmen Tollefsen, Bemanningsrådgiver VikarKompaniet, Espen Andresen, Avdelingsleder Europris, Eivind Pettersen Avdelingsleder Europris, Harry Søgaard Pedersen, HMS leder Europris, Thomas Fosstveit, Direktør Logistikksenter Europris, Camilla Högberg-Cantuaria, Salgssjef VikarKompaniet, Heidi Kristiansen Vobes, Daglig leder VikarKompaniet, Rasmus Berndtsson Avdelingsleder Europris og Espen Winås, Avdelingsleder VikarKompaniet.
Vi har nå gleden av å presentere vårt nye datterselskap VK Logistikkpartner! VK Logistikkpartner tilbyr komplette logistikkløsninger som gir konkrete merverdier og hjelper din bedrift til å skape forutsigbarhet. Ta kontakt med Daglig Leder Espen Winås Tlf. 916 12 333 for en uforpliktende samtale.
VikarKompaniet har siden starten i 2014 hatt en fantastiskutvikling og vekst og for å styrke selskapet videre har vi nå hentet inn Camilla Högberg til en nyopprettet stilling som Salgssjef.
Camilla er 39 år og opprinnelig fra Sverige. Hun kommer fra stillingen som Strategisk Sales i Logent AS. Camilla har lang erfaring fra salg og bemanning. Vi setter stor pris på at hun har valgt å bli med på laget vårt og gleder oss til å få henne som kollega.
Pressemelding fra VikarKompaniet AS
Dato: 23.3.20
VI STARTER JAKTEN PÅ GULLKANDIDATENE TIL VEOLIA PET NORGESITT NYE RESIRKULERINGSANLEGG!
Veolia Pet Norge AS og VikarKompaniet AS har inngått et samarbeid om rekruttering av alle ansatte til det nye resirkuleringsanlegget for PET flasker. Hos VikarKompaniet AS er det rekrutteringsavdelingen, VKRekruttering som kommer til å jobbe med å finne personal med den riktig kompetansen til Veolia Pet AS sitt nybygde resirkuleringsanlegg som ligger på Fetsund.
Hvert år sendes 20 000 tonn plastflasker ut av landet forresirkulering. Infinitum og Veolia Pet Norge investerer 200 millioner kroner idet nye anlegget som skal stå ferdig høsten 2020.
«Som Miljøfyrtårn betyr denne avtalen ekstra mye for oss i VikarKompaniet sier daglig leder Heidi Kristiansen Vobes i VikarKompaniet AS. Vi gleder oss til å sette i gang med rekrutteringen av medarbeidere og takker Fabrikksjef Torben Beck i Veolia Pet Norge AS for tilliten»
De første stillingene vil bli utlyst i løpet av de nesteukene.
For mer informasjon ta kontakt med:
Vikarkompaniet AS: Daglig leder Heidi Kristiansen Vobes.Tlf. 95832760,
e-post: heidi@vikarkompaniet.no
www.vikarkompaniet.no
Veolia Pet AS . Fabrikksjef Torben Beck. Tlf: 99 49 11 13.
e-post: torben.beck@veolia.com
Rasmus Larsson er nytt verneombud i VikarKompaniet
VikarKompaniet har i år valgt å støtte Kreftforeningen og deres aksjon Gi håp til Jul! Vi ønsker å takke alle våre ansatte og kunder for et fantastisk samarbeid. Med ønsker om en riktig God Jul fra alle oss i VikarKompaniet
Den 2 oktober 2014 ble VikarKompaniet opprettet og det har vært 5 fantastiske år. Med fokus på kvalitet, fleksibilitet og oppfølging av kunder og våre ansatte når vi stadig nye høyder. I løpet av disse fem årene har vi blitt Miljøfyrtårn, Revidert Arbeidsgiver, Eco Vadis sertifisert og kåret til Gasellevinner av Dagens Næringsliv. Vi har i dag kontor på Lillestrøm, Kolbotn, Moss og i Fredrikstad og er 9 ansatte totalt i administrasjonen. Vi har nå en egen avdeling som driver med Rekruttering og Headhunting og satser nå også på Hospitality. Vi gleder oss til de 5 neste årene!
Vikarkompaniet ble etablert på Kolbotn høsten 2014. Tre eiere ble til fire fra januar året etter og kontorer ble etablert på Kolbotn og i Moss. Siden har det bare tatt helt av sier en smilende daglig leder Heidi Kristiansen Vobes.
Vi har nok gjort mye rett smiler Heidi Kristiansen Vobes og legger til at dette ikke har kommet av seg selv. Mye hardt arbeid og mange lange timer på jobb bærer nå frukter. Dette, sammen med 200 fantastiske utleide medarbeidere som gjør en kjempejobb for våre mange kunder, gir resultater.
God oppfølging
En del av oppskriften er nok god oppfølging og tilretteleggelse. Dette skaper trivsel for våre medarbeidere og tillit hos våre mange kunder. Utviklingen har vært meget god og med resultater som blir lagt merke til. De første kontorene ble etablert på Kolbotn og i Moss, og i løpet av det første driftsåret ble de Revidert Arbeidsgiver og Miljøfyrtårn for første gang. Vikarkompaniet AS har hatt en fantastisk vekst og ble i 2019 kåret til Gasellebedrift av Dagens Næringsliv.
Flere kontorer
Vikarkompaniet AS har etter hvert åpnet to nye kontorer. Disse ligger i henholdsvis Fredrikstad og på Lillestrøm. Nærheten til kundene er ofte avgjørende for å kunne ha den gode oppfølgingen og kontakten som er nødvendig for at kundene skal bli tilfredse med det produktet vi leverer. Sammen med Kolbotn og Moss, føler vi at vi har en god dekning i forhold til hvor våre store og små kunder befinner seg.
VK Rekrutering
VK Rekruttering tilbyr rekruttering av stillinger på leder-, mellomleder- og spesialistnivå innen økonomi, lønn og regnskap. I tillegg til salg og markedsføring, administrasjon, HR og personal. Vi rekrutterer også innen IT, logistikk og tekniske tjenester. Rekrutering har etter hvert blitt en vesentlig del av virksomheten, slik at Kjell Magne Olsen har blitt ansatt til å lede denne avdelingen.
Videre planer
Vikarkompaniet AS har hatt en eventyrlig suksess, men Heidi Kristiansen Vobes påpeker at de på ingen måte akter å hvile på laurbærene. Det er meget viktig for videre utvikling at vi klarer å ha flere tanker i hodet på en gang. Planleggingen av Hospitality er kommet langt og hun regner med at dette vil bli satt ut aktivitet om ganske kort tid.
Fremtiden ser lys ut for Vikarkompaniet AS og vi ønsker dem lykke til med de neste fem årene og håper de fortsetter sin eventyrlige vekst. Arbeid for alle er jammen er mål ikke bare politikere kan skilte med.
Tekst: Ivar B Johansen
Foto: Jørn Mortensen
Velkommen til kontoret vårt i Lillestrøm, ta en tur innom eller ring 66 82 01 00 for en avtale, du finner oss i 4 etasje på Storgata 11.
Vikarkompaniet omsatte for 77 millioner kroner i fjor. Nå har bemanningsbyrået blitt gassellebedrift og begynt med rekruttering.
Vikarkompaniet fra Kolbotn og Moss hadde lenge hatt planer om å utvide med et kontor lenger sør i Østfold. Da de fikk kontrakt med Europris, ble det virkelig fart i planene.
VikarKompaniet ble Miljøfyrtårn første gang i 2015. Sertifikatet er gyldig i 3 år og VikarKompaniet har akkurat vært gjennom en ny sertifisering. Vi ser frem til å ha fokus på miljø i de neste tre årene også.
Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar.
Å være Miljøfyrtårn innebærer systematisk arbeid med miljøtiltak i hverdagen. Virksomhetene oppfyller krav og gjennomfører tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.
VikarKompaniet AS på Kolbotn er inne i en god periode, og omsatte i fjor for litt mer en 91 millioner kroner.
Den største gleden er å hjelpe folk ut i fast jobb, sier Heidi Kristiansen Vobes, som også fryder seg over at et lite, lokalt bemanningsbyrå lykkes i en tøff bransje.
Les hele artikkelen fra ØB her
Flott omtale i Moss Avis 27. april om samarbeidet VikarKompaniet har inngått med Moss Hockey Elite!
Målet for bemanningsbedriften er å være en best mulig arbeidsgiver og derigjennom være en kvalitetsleverandør av personell til sine kunder.
En revidert arbeidsgiver er en bemanningsbedrift som er medlem i NHO Service og som har underlagt seg ekstern revisjon av sin profesjonalitet som arbeidsgiver.
Revidert Arbeidsgiver dokumenterer bemanningsbedriftens profesjonalitet som arbeidsgiver. Revisjonen skjer hvert andre år
“Kundene forventer det!” - De driver med noe så forskjellig som informasjon og bemanning, men begge bedriftene opplever at oppdragsgiverne velger de miljøbevisste leverandørene.
To bedrifter fikk utdelt beviset på at de er sertifisert som Miljøfyrtårn under Formannskapets møte i dag
Vi i VikarKompaniet er opptatt av miljøet og har fokus på hvordan vi alle sammen kan bidra. Vi kan med glede informere at vi nå har blitt sertifisert Miljøfyrtårn.
Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar.
Å være Miljøfyrtårn innebærer systematisk arbeid med miljøtiltak i hverdagen. Virksomhetene oppfyller krav og gjennomfører tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.
Miljøfyrtårn har tilpassede krav for ulike bransjer og sertifikatet tildeles etter en uavhengig vurdering. Det leveres årlige miljørapporter og hvert tredje år blir virksomheten resertifisert.
Sertifikatet er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp.
Vi kaller det å ta miljøansvar i praksis!
Sultne på jobb og klare for nye utfordringer møtte massevis av folk opp i Samfunnssalen i Moss onsdag for å knytte kontakt med arbeidsgivere.
-I løpet av to og en halv måneder omsatte det lokale bemanningsselskapet for 6,1 millioner kroner.
Nå har de planer om å vokse videre.
Går i null etter 2,5 måneders drift! - Heidi Kristiansen Vobes, Tove Nilsen og Magnus Bodhammar sluttet i sikre jobber i oktober 2014 og startet for seg selv. 2. januar 2015 ble også Knut Omberg og Frode Tollefsen med å laget.
FOTO: KARIN HANSTENSE
-Å være medlem av NHO Service var viktig da vi skulle starte vikarbyrå, sier gründerne av Vikarkompaniet til Østlandets Blad i dag.
Med mange års erfaring fra bemanningsbransjen i Follo og Østfold og et ønske om å jobbe i nærmiljøet med kvalitet og oppfølging, ble VikarKompaniet startet i oktober 2014.
Vi holder til i 1 etg. i Sentrumsbygget i hjørnet mellom Coop Marked og Kniplingen på Kolbotn og i Prinsensgate 7 i Moss.
Stikk gjerne innom oss for en prat eller ring oss på telefon 66 82 01 00 for å gjøre en avtale!
Mangel på personell hører med til hverdagen for de fleste bedrifter. VikarKompaniet tilbyr utleie av forskjellige typer personell til alle fagområder.