VikarKompaniet

Om oss

VikarKompaniet er opptatt av kvalitet. Tett oppfølging av både kunder og våre ansatte er noe vi fokuserer på hver dag. Våre medarbeidere og deres innsats hos våre kunder gjør at vi lykkes.

Historie

Etter mange års erfaring fra bemanningsbransjen gikk Heidi Kristiansen Vobes, Tove Nilsen og Magnus Bodhammer sammen og startet VikarKompaniet AS høsten 2014. I januar 2015 fikk de med seg sin tidligere kollega Frode Tollefsen. Disse fire er i dag eiere av VikarKompaniet AS.

De første kontorene ble etablert på Kolbotn og i Moss, og i løpet av det første driftsåret ble de Revidert Arbeidsgiver og Miljøfyrtårn for første gang. VikarKompaniet AS har hatt en fantastisk vekst og ble i 2018 og 2022 kåret til Gasellebedrift av Dagens Næringsliv.

About
About

Hvem er vi

Mangel på personell hører med til hverdagen for de fleste bedrifter. VikarKompaniet tilbyr utleie av forskjellige typer personell til alle fagområder. Med mange års erfaring i bransjen vet vi i VikarKompaniet hva som er viktig når du leier inn en midlertidig medarbeider eller ansetter en fast person. Kvalitet og oppfølging gjennomsyrer alt det vi i VikarKompaniet gjør. Lokal tilhørighet, nærhet til våre kunder og kandidater gir oss gode forutsetninger for å forstå og løse våre kunders behov.

Kultur og verdier

Bærekraft og samfunnsansvar

Vår virksomhet er forankret i bærekraftige prinsipper, tydeliggjort gjennom vår miljøfyrtårnsertifisering. I tillegg er vår rekrutteringsprosess utformet for å være inkluderende og rettferdig. Vi søker aktivt å tiltrekke og beholde talenter fra forskjellige bakgrunner for å skape en mangfoldig arbeidsstyrke som gjenspeiler bredden av samfunnet.

Integritet og ærlighet

Vi handler alltid med integritet og ærlighet. Ærlig kommunikasjon utgjør grunnlaget for et sunt og tillitsfullt arbeidsmiljø. Denne tilnærmingen legger grunnlaget for et positivt samarbeidsmiljø, der alle ansatte føler seg hørt, verdsatt og oppmuntret til å dele sine synspunkter fritt.

Kvalitet

Kvalitet gjennomsyrer hvert trinn av vår virksomhet. Vår dedikasjon til kvalitet er ikke bare et løfte, men en integrert del av vår bedriftskultur, noe som sikrer at vi konsekvent leverer resultater som møter eller overstiger forventningene.

Engasjement

Våre ansatte utgjør hjørnesteinen i vår suksess. Vi verdsetter og investerer i våre ansatte, og det gjenspeiles i den positive kulturen og teamånden som preger vårt arbeidsmiljø og kvaliteten på leveransen. Som en dedikert samarbeidspartner er vi ikke bare opptatt av å oppfylle kundens umiddelbare behov, men også av å bygge sterke, gjensidige relasjoner for å oppnå felles suksess.

Samfunnsansvar

I VikarKompaniet tar vi samfunnsansvar på alvor gjennom vårt arbeid med bærekraft og etisk forretningsdrift. Som miljøfyrtårn- og EcoVadis-sertifisert bedrift jobber vi kontinuerlig for å redusere miljøpåvirkningen og bidra til bærekraftige løsninger. Vi fremmer også en inkluderende arbeidskultur der alle ansatte, uavhengig av bakgrunn, kjønn, alder, religion eller identitet, blir verdsatt og får muligheten til å bidra.

Åpenhetsloven, som trådte i kraft 1. juli 2022, stiller krav til virksomheter om å sikre respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i hele verdikjeden. Vi er forpliktet til dette, og du kan lese vår redegjørelse her.

Vårt team

Heidi Vobes

Heidi Vobes

Daglig leder / Partner
Heidi har over 20 års erfaring fra bemanningsbransjen, hvor hun har jobbet som både konsulent, HR og driftsdirektør. Hun har utdanning fra Pitman College i London og Universitetet i Oslo, og har tidligere jobbet som markedssjef og prosjektleder.
Camilla Högberg-Cantuaria

Camilla Högberg-Cantuaria

Salgs- og markedssjef
Camilla har erfaring fra ulike lederstillinger innen retail og har arbeidet i bemanningsbransjen siden 2014, de senere år som salgsansvarlig og med strategisk salg.
Tove Nilsen

Tove Nilsen

Bemanningsrådgiver / Partner
Tove har jobbet med bemanning i Follo i over 15 år som bemanningsrådgiver. Hun har lang erfaring med salg og relasjonsbygging fra tidligere jobber.
Cathrine Skaug

Cathrine Skaug

Avdelingsleder Nordre Follo/Oslo nord
Cathrine har lang bakgrunn fra retailbransjen, som butikksjef og regionsjef og har flere års erfaring fra bemanningsbransjen.
Anne Mette Skolegården

Anne Mette Skolegården

Bemanningsrådgiver
Anne Mette har jobbet i bemanningsbransjen i snart 20 år. Hun har tidligere erfaring fra helse- og treningsbransjen.
Magnus Bodhammar

Magnus Bodhammar

Bemanningsrådgiver / Partner
Magnus har mange års erfaring fra bemanningsbransjen som bemanningsrådgiver. Han har bred erfaring både operativt og med ledelse av lager, logistikk og transport.
Frode Tollefsen

Frode Tollefsen

Bemanningsrådgiver / Partner
Frode har mange års erfaring fra bemanningsbransjen som bemanningsrådgiver og avdelingsleder, samt bred operativ bakgrunn fra lager.
Espen Winås

Espen Winås

Avdelingsleder Østfold
Espen har tidligere jobbet i bemanningsbransjen som Distriktssjef og har innehatt flere ulike lederstillingen innen produksjon og logistikkbransjen i Østfold.
Henning Bjørnstad

Henning Bjørnstad

Bemanningsrådgiver
Henning har mange års erfaring som yrkessjåfør, samt bakgrunn fra lager og logistikk, og har jobbet som drift og transportleder innen sjåførbransjen i mange år.
Christian Freiberger

Christian Freiberger

Bemanningsrådgiver
Christian har lang operativ erfaring innen ledelse og logistikk og har også 5 års erfaring som bemanningsrådgiver i Østfold.